Administrator
BT Express. A 70-es évek egyik legnépszerűbb funk csoportja, akik dalaikkal meghódították a diszkó klubok közönségét és a soul funk stílus rajongóit is. 12 kiváló zenész, akik egyetlen bombasikert és hét kiváló nagylemezből álló életművet hagytak maguk után az utókor számára.
A Johnson testvérek alkotják a zenekart, mint arról a nevük is tanúskodik. George a gitáros vokalista és Louis a basszusgitáros énekes 1973-ban alapították első zenekarukat Los Angelesben. Az első albumuk 1976-os megjelenését követően, – mely platina lemez lett - még öt évig voltak a csúcson, épp úgy koncertjeik látogatottságának tekintetében, mint a slágerlisták előkelő helyein. A következő években olyan soul- funk klasszikusokkal gazdagították a zene történelmet, mint a Strawberry letter 23 és a Get the funk out ma face, vagy a Rod Temperton által írt disco klasszikusnak számító Stomp.
Brick. Nem csak a 70-es évek második felének egyik legjobb jazz funk csoportja, hanem stílusújítók, és stílusteremtők is. A 70-es évek közepére olykor elslamposodó diszkó zenét sikeresen ötvözték a jazz-el, melynek nevet is adtak, sőt egy új fogalom született általuk, ez volt a dazz.
Bobby Thurston, 1954-ben született Wahington DC-ben. Kíváló kongás, soul énekes, aki dalaival tarolt a 80-as évek elején elsősorban az angol és az amerikai disco klubokban. A középiskolás évei alatt alapította első zenekarát a Spectrum LTD-t, mely zenekarral a 20-as évei elejéig felléptek Washington éjszakai klubjaiban. Bobby iskolái elvégzése után az amerikai külügyminisztériumban helyezkedett el és közben az estéit a helyi klubokban zenéléssel töltötte. Egy ilyen helyi fellépésük alkalmával figyelt fel rá a két sikeres dalszerző producer Willie Lester és Rodney Brown, akik a Philadelphia International Records stílusát követték és modernizálták a 80-as évek elejére. A két sikeres szerző-producer támogatta pl. Al Johnson-t, Gayle Adams-t, Evelyn „Champagne" King-et is többek közt.
Az átlagosan kilenctagú, kiváló funk zenét játszó csoport története sokkal régebbre nyúlik vissza, mint az interneten a nevük mellett található biográfiák tanúsítják. Való igaz, hogy a csoport 1977-ben alakult ilyen néven, de már a 60-as évek közepétől aktívan zenéltek a zenekar tagjai közül. Bár a kicsit is tájékozott funk kedvelő közönségnek, a nevük hallatán, legnagyobb slágerük, a Long stroke ugrik be, azért nyugodtan állíthatjuk, hogy sokkal többek voltak Ők, mint egy slágeres előadók. Persze, ha valaki egyáltalán nem találkozott még a nevükkel, akkor első bekezdéses jellemzésként azt írom róluk, hogy a 70-es évek második felének egyik legjobb pszichedelikus, - olykor rockos elemekkel tűzdelt – funkot játszó zenekara. A Parliament Funkedelic és a Slave stílusát követő zenész csoport.
Paul Williams néven született Philadelphiában 1934. december 01-én.
Ben E King volt az a művész, aki az 50-es évek második felétől eleganciát adott a rhythm and blues stílusnak, aki először bizonyította be, hogy lehet a feketék rétegzenéjét populárissá és mindenki számára befogadhatóvá tenni. Az R&B-ből kikísérletezett zenei újításai képezték az alapját talán, a később sikeres populáris Motown stílusnak. Korai dalai előfutárai és meghatározó részei voltak, a később nagyon sikeres soul zenének.
Barry White számokban: több mint 100 millió eladott nagylemez jelzi munkásságát. 2 Grammy díjat kapott, 106 arany és 41 platina nagylemezen közreműködött, 20 arany és 10 platina kislemez jelzi zenei útját. Barry White, a „mély" bariton, a hatalmas muzsikus, akit nem a korok irányítottak, hanem az ő munkája alapján alakultak a könnyűzenei korszakok. 40 év alatt a gettóból és a börtönből, a világméretű sikerességig.
A Bar Kays neve, mint a Memphis-i Stax kiadó második számú stúdió együttese, (Booker T and the MG's volt az első) és a southern soul hangzás, első számú funk zenekaraként vált ismertté. Meglehetősen tragikusan kezdődött a csoport karrierje a 60-as évek második felében, viszont meg tudtak újulni és a 70-es évek elejétől, mint követendő példa álltak stílusukkal más előadók előtt.
Van egy nézet, mely szerint a soul és a funk zene az amerikai fekete kisebbség zenéje, mely később alapja volt a mai könnyűzenei táncolható stílusoknak. Ezzel szemben, az Average White Band alapító tagjai mind Nagy Britanniában, azon belül is, Skóciában születtek 1945 és 1950 között.