Cs.Kádár Péter - XXI. századi Diszkónika, 98.A virágnak megtiltani

2017. október 08.

„Miután anyukám meghozta Bécsből a kétkazettás magnót, kölcsönkértem G-től a metalikákat, és esténként az ágyamon ücsörögve próbáltam a virtuális szerkón dobolni a zene alá (módosított karaoke), aminek legalább olyan masszív racionális érv szolgált alapul, mint amilyen egy házgyári fal, kisvakondos tapétával: hiszen köztudott, hogy a Metallica dobosa a legjobb a világon. Két szám után totál vörös lett az alkarom, és kidagadtak rajta a szivárvány minden színében játszó erek, ekkor odahagytam a dobot és addig ráztam a fejem, amíg a nyakam el nem fáradt, az este hátralévő részét pedig archaikus-misztikus deszmetál hörgéssel töltöttem, amíg rám nem szóltak, hogy most már kuss legyen.”

.Cs.Kádár Péter - XXI. századi Diszkónika, 97. Érzések és veszteségek

2017. október 01.

A veszteséges hangtömörítések nemcsak azért veszteségesek, mert a tömörített filéből nem lehet visszaállítani az eredeti jelet. Sokkal nagyobb veszteség, hogy aki csakis ilyen módon tömörített felvételeket, műsorokat hallgat, ezeken nő föl, annak számára ez lesz a természetes. Nem fogja érezni, hogy valami hiányzik belőlük, ami paraméterekkel nem is mindig írható le. 

Cs.Kádár Péter - XXI. századi Diszkónika, 93. Minél hangosabb, annál jobb?

2017. szeptember 02.

Már elég sokat tudsz pszichoakusztikából ahhoz, hogy egyértelműen válaszolj: nem, nem jobb. Legalábbis, nem mindig jobb. Akkor vajon miért törekszik az emberi faj arra, hogy minden egyre hangosabb és még annál is hangosabb legyen? Erre is tudod a választ: azért, mert a nagyobb hangosságú hang messzebbre és így több emberhez is eljut, és mert aki hangosabb, annak nagyobb a hatalma.